Aug 30, 2009

Hidup baru

Alhamdullilah malam semalam aku dan keluarga aku selamat berpindah ke rumah baru aku. Akhirnya merasa jugak tinggal di rumah sendiri. Walaupun banyak benda lagi tak settle di rumah baru aku gagahi jugak berpindah, kalau tak sampai ke sudah tak berpindah.

Rasa sebak nak tinggalkan rumah yang dah hampir lima tahun aku sewa dan jiran-jiran yang begitu prihatin dan mesra. Harap-harap nanti aku mendapat jiran yang sama macam mereka.

Dugaan besar betul bola berpindah di bulan posa nih. Banyak benda yang boleh di buat di hari-hari bisa terasa berat sangat nak dibuat di bulan posa nih. Lagi-lagi yang melibatkan tulang empat kerat nih. Sepatutnya bulan posa lah aku lebih bertenaga macam di zaman2 sahabat dulu bulan Ramadhan bukan dijadikan alasan untuk berlemah-lemah tapi dibulan inilah semangat fizikal dan mental berada di kemuncak. Ermmm bilalah aku nak jadi macam mereka.

No comments: