Aug 17, 2010

Business / Family Trip

Dalam bulan Ramadhan tahun ni aku dapat peluang bawa family bersama semasa business trip ke Pulau Pinang dan Kedah. Masin betul mulut ibu mengandung ni yea. Rasa-rasanya baru je dia menyebut hendak berjalan ke Pulau Pinang. Tercapailah hasrat dia. Kira tak kempunan lah yea.

Kami bertolak menuju ke destinasi pertama iaitu Seberang Jaya, Pulau Pinang. Tak sampai 2 jam dah sampai ke Seberang Jaya. Sementara menunggu masa untuk check in hotel, sempat lagi kami berjalan-jalan di Sunway Carnival Mall yang terletak bersebelahan dengan hotel kami. Suasana raya memang terasa di situ terutama bila dengar lagu raya yang di pasang. Tapi yang lawaknya mereka pasang lagu raya siap dengan takbir raya lagi tuh. Haru betul dibuatnya...

Destinasi kedua kami ialah pasar Chowrasta (betul ke aku eja nih) di pulau. Perjalanan pergi-balik ke sana mengunakan feri je memandangkan jeti feri terletak tak jauh dari hotel. My little princess & prince bukan main seronok lagi dapat naik feri. Terhibur aku tengok gelagat kedua-duanya. Nasib baiklah jalan di dalam bandar taklah sibuk sangat. Senang je aku dapat parking berhampiran dengan Pasar Chowrasta. Pasar ni memang terkenal dengan jeruk-jeruk yang pelbagai. Ermmm isteri aku apalagi terus borong sakanlah hehehehe...

Selepas habis program pada tengahari hari kedua, kami menuju ke destinasi seterusnya iaitu Sungai Petani yang memakan masa lebih kurang 30 minit dari Kepala Batas. Cantik betul pemandangan di kiri kanan lebuhraya yang dipenuhi dengan sawah padi yang menguning. Mungkin sekarang ni musim padi masak kot. Tenang betul rasanya.

Alhamdullilah senang pulak kami cari hotel penginapan yang kedua ni. Lokasi kerja kedua ni terletak di Merbok kira-kira 20 minit dari bandar Sungai Petani. Di Sungai Petani, banyak terdapat cawangan kedai HPA (Herba Penawar Wahida) dalam pelbagai sektor terutama restoran makanan segeranya iaitu Radix Fried Chicken (RFC). Kira-kiranya kawasan ni sebagai kawasan tumpuan kumpulan syarikat ni kot.

Malam terakhir di sana aku sempat berjumpa dengan kawan lama satu sekolah & universiti. Ni kira pertemuan jejak kasihlah kira-kiranya setelah hampir sepuluh tahun tak berjumpa. Rumah dia tak jauh dari hotel penginapan aku (tak sampai 5 minit).Meriah betul rumah dia maklumlah dia dah ada 5 orang anak (sangat produktif). Lama betul kami berborak, mengimbau kenangan-kenangan lama. Tak sangka betul lah dapat jumpa dia.
Salah satu Mall yang sempat aku singgah. Dari luar nampak hebat tapi bila masuk, lengang semacam je

zahianz said...

Kat SP mmg terkenl ngan HPA.Mall tu mcm kawasan tinggalan. x best langsung. Best lg mydin sebelah dia tu

Tinta dari Lembah Kinta said...

Sebelah Village Mall tesco lah Yan.

SyuQ said...

cantiknya gambar sawah padi tu. ambik sendiri ke pic tu?