Dec 25, 2011

Percutian dua dalam satu di Pulau Pinang

Percutian dua dalam satu di Pulau Pinang. Ya dua dalam satu - meminang dan bercuti.


Tak sah kalau ke Pulau Pinang kalau tak naik feri

Seronok Kak Bellah & Aleam dapat naik feri lagi


Semua adik beradik aku berkumpul di rumah aku untuk sama-sama ke Pulau Pinang mengikuti rombongan meminang anak saudara aku, Zulhisyam. Tarikhnya 25 December jatuh pada cuti umum sempena Hari Krismas. Tarikh yang patut di elakkan kalau hendak ke sana. Tapi apa nak di kata tarikh inilah yang dipersetujui oleh kedua-dua keluarga.Memandangkan Krismas jatuh pada hari Ahad secara automatik cuti bertambah satu hari lagi. Memang cuti sakanlah kali ni hehehehe. 

Pantai Batu Feringi


Tempat penginapan kami di sponsor oleh Abang Yie. Terima Kasih banyak-banyak Abang Yie.

Kami semua menginap di Apartment Bayu berhadapan dengan Hard Rock Hotel di Batu Feringhi. lokasi yang strategik.Apartment ini dilengkapi dengan semua kelengkapan asas kira selesa kalau bercuti bersama keluarga. Satu  Memang meriah kali ni semua adik beradik dan anak saudara ada kecuali anak-anak abang Zaid je yang takde.

Masjid Terapung
Jarak dari tempat kami menginap ke rumah bakal tunang Syam taklah jauh sangat, tapi sebab cuti umum dan sepanjang jalan ke Batu Feringgi  ada beberapa pantai yang menjadi tumpuan ramai, jalan jadi sesak. Mana taknya kenderaan di letak di bahu jalan. Jalan yang luas menjadi sempit. Ermmmmm.

Cenderamata wajib dari Pulau Mutiara, Jeruk di Pasar Chowrasta

Percutian kali ni memang seronok bukan sahaja sebab semua ada tapi disebabkan oleh lokasi tu sendiri. Insyaallah aku dan keluarga akan bercuti lagi ke sini.


No comments: