Aug 16, 2012

Pra Raya

Ramadhan akan sampai ke penghujungnya dalam beberapa hari lagi dan Syawal yang dinanti-nanti akan tiba. Sepatutnya Ramadhan yang akan meninggalkan kita di tangisi tetapi dirai-raikan. Sudah akhir zaman kot.
 
Aidilfitri kali ni merupakan Aidilfitri pertama aku tampa bonda di sisi. Beliau akan menyambut Aidilfitri di kota suci Mekah Al-Mukarammah. Rasa sayu je rasa hati ni. Walaupun umur sudah menginjak ke 30-an tapi kucupan mesra dari bonda tersayang di pagi Aidifitri masih di tagih. Hasrat bonda untuk berpuasa dan meraikan Aidilfitri di sana tercapai. Alhamdullillah.
 
Kalau ikut giliran beraya aku akan beraya di rumahku di Pengkalan Chepa tapi disebabkan bonda tiada aku akan beraya di rumah isteriku di Kampung Kota. Sudah rezeki isteriku dapat beraya dirumahnya 2 kali berturut-turut.
 
 
Tahun ni aku tidak dapat menjamah biskut wajib bonda kuih siput dan biskut Semperit / Dahlia (anak-anak aku memanggil biskut ni biskut Upin & Ipin) yang menjadi trademark bonda. Bukan tidak boleh dibeli tapi rasanya tidak sama dengan hasil buatan bonda. Adikku berjanji akan memasak satu lagi hidangan wajib resepi bonda - Sate Bara.
 
Harap-harap berjayalah. Su Yan boleh...
 
 

No comments: