Jun 9, 2009

2H 1M Part 1

Tahun ni Hari Keputeraan DYMM Agong kebetulan jatuh pada hari sabtu, ini bermakna hari Jumaat aku akan cuti. Yahooooo Cuti kali ni aku bawa my family ke Cameron Highland. Dah lama Sayang nak pergi ke sana, cuma kali ni je baru kami berkesempatan ke sana. Aku seperti biasa membuat persiapan awal seperti biasa- cari tempat tinggal. Banyak hotel dan apartment dah aku survey. Boleh tahan jugak rate kat sana, lebih mahal dari Penang.

Last2 aku booking Star Regency Apartment & Hotel di Brinchang. Bukan kerana tempat tinggaknya tapi kerana lokasinya yang strategik yang terletak berhampiran tempat-tempat menarik di Brinchang.



Nasib baiklah aku plan ke sana pada hari Jumaat dan pulang pada hari Sabtu, At least aku dapat mengelak kesesakan yang memang dijangka pada hari Sabtu kerana cuti umum dan juga cuti sekolah.

HARI PERTAMA

Aku bertolak dari Sri Iskandar lebih kurang pukul 10 lebih. Aku pilih laluan melalui Simpang Pulai. Bukannya apa aku tak pernah cuba laluan ini berbanding laluan Tapah yang sering aku guna sebelum ini.



Pemandangan dari jalan amat cantik sekali, cuma laluan yang bengkang bengkok sedikit sebanyak membuat perjalanan sedikit tidak selesa terutama buat my little princess.

Lebih kurang pukul 12 tengahari aku selamat sampai di Cameron Highland. Tempat pertama yang kami kunjungi ialah Tanah Rata. Tak terasa sangat sejuk di sini mungkin sebab panas terik matahari di waktu tengahari. Selepas lunch di sana destinasi seterusnya ialah ke Brinchang untuk check in sambil berehat-rehat sekejap.





selesa jugak apartment yang aku duduki nih. Asalnya apartment 3 bilik tetapi sebab aku pilih 2 bilik je satu bilik lagi dikunci. kedekut betul la. Boleh dikatakan luas juga apartment nih dan yang seronoknya pemandangan dari luar balkoni yang menghadap bukit sungguh cantik.

Petangnya kami berkunjung ke Taman Botani dan Cactus Valley yang terletak berhadapan dengan apartment kami. Teruja betul tengok strawberry dan anggur yang begitu segar, terasa macam kat overseas pulak hehehehehe habis pusing satu taman we have a tea break. Yang seronoknya banyak kek, kuih dan air dibuat menggunakan straberry segar yang dipetik dari taman ni sendiri. Aku memilih sundae strawberry dan strawberry cheese cake, sayang pulak sunday strawberry dan fresh strawberry with cream.












Dalam perjalanan pulang, kami singgah ke pasar malam Brinchang. Suasana dah mula rasa sejuk.





No comments: