Dec 10, 2009

Selamat Pengantin Baru Kawan-kawan



Musim cuti sekolah hujung tahun nih banyak aku terima jemputan walimatulurus dari kawan-kawan sekerja, sedara dan jiran yang baru nak mendirikan rumah tangga.

Musim di mana bunga manggar ada di mana-mana,
musim dimana bunyi kompang dimana-mana,
musim dimana jari-jari mempelai diinai berseri,
musim teruna dan dara disatukan,
musim yang bujang menempuhi alam baru


Teringat lah pulak kenangan manis masa aku bergelar raja sehari dulu hehehehe

Banyak jemputan dari kawan sekerja bermula dengan Cik Puan Hellina, Cik Puan Fifi, Midi, Khalid dll tak dapat aku penuhi kerana bermula dari 9 Nov-4 Dec aku kerja 7 hari seminggu. Takpe2 Insyaallah hadiah akan menyusul kemudian. Jemputan Midi dan Puteh/Cik Puan Suhana akan cuba aku penuhi ketika majlis di pihak lelaki pada 19hb (Midi) ni dan 27hb(Puteh) ni.

Kepada yang baru menempuh hidup baru sebagai suami atau isteri, aku doakan kalian semua sabar menempuhi segala dugaan dalam hidup berumahtangga. Ada masa gembira dan ada masa suram. Kita dan pasangan kita harus saling melengkapi dan menerima pasangan masing-masing seadanya.


Ya Allah Ya Tuhan Kami
satukan hati kedua mempelai ini
seperti Engkau satukan hati Adam & Hawa, Yusuf & Zulaikha dan
seperti Engkau satukan hati Junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W & Siti Khadijah.
Semoga Allah memberkati kamu berdua serta mengjimpunkan kamu berdua
kebaikan dan keberkatan di dunia & di akhirat


Tahniah semua

2 comments:

khairul said...

salam....sedeynya tgk org pas sorang2 kawen,saya ni bila lagi waaawaaa..

Tinta dari Lembah Kinta said...

Tu la pasal, jangan jual mahal sangat bro tapi jangan lah sampai lelong lak. Kalu jadi jgn lupa invite aku di perak nih yea