Nov 22, 2011

Gemuruh Suara - Team Malaysia's Theme Song

Sukan adalah salah satu cara untuk memupuk perpaduan dan semangat cintakan negara. Contoh terdekat kita boleh tengok malam tadi pada perlawanan akhir bolasepak Sukan SEA di antara Malaysia & Indonesia. Satu perlawanan yang menarik. Sudah lama perlawanan kompetitif macam ini di tunggu-tunggu oleh peminat-peminat Harimau Malaya.

Semua kelompok masyarakat tanpa mengira agama, bangsa dan kaum sama-sama menyaksikan dengan penuh minat. Memberikan sokongan yang padu pada pasukan negara. Memberi sokongan yang tak berbelah bagi untuk pasukan kesayangan mereka yang sedang berjuang di Stadium Bung Karno Senayan, Indonesia menghadapi bukan sahaja pasukan Indonesia tetapi semua penyokong tuan rumah yang bagai begitu anti pada Malaysia. Apa sahaja perlawanan yang ada penglibatan pasukan negara di berikan pandangan negatif. Kali ini atlet negara perlu mempersiapkan diri mental dan fizikal bagi menghadapi suasana yang begitu "lain" di Jakarta dan Palembang.
Semoga semangat serumpun yang di war-warkan menjadi kenyataan dan hubungan baik di antara kedua-dua negara kekal selamanya.

Syabas pasukan Harimau Muda.



No comments: