Nov 15, 2011

Hari Kecemerlangan dan Ihtifal PASTI

Hari ni adalah hari yang ditunggu-tunggu oleh my little princess kerana hari ni adalah Hari Kecemerlangan dan Ihtifal PASTI. Sudah sebulan lebih dia berlatih berdoa, membaca surah dan bernasyid. Hampir setiap hari dia akan ingatkan aku supaya hadir. Bila aku cakap abah tak nak datang mula lah merajuk sambil cakap, "Bellah nak bagitahu cikgu abah tak nak datang".

Nasib anak akulah dapat abah yang kuat menyakat Hehehehehe

Abah akan datang my little princess. Mana boleh terlepas peluang tengok anak abah buat persembahan. Tak sangka pula my little princess boleh buat persembahan di depan orang ramai. Bangga abah tengok.
Umairah: Barisan depan dua dari kanan

Anak aku tidak menduduki peperiksaan kerana baru berumur 4 tahun. Tahun depan barulah aku boleh tahu macamana performance my little princess dalam pelajaran.

Memang tak rugi menghantar my little princess ke PASTI yang mengabungkan akademik dan rohani. Hasilnya walaupun baru berumur 4 tahun, banyak surah dan doa yang di hafalnya. Dia pun dah kenal huruf jawi, rumi dan nombor. Siap boleh ajar Rayyan baca surah, doa dan nasyid.

Sekarang ni my little princess mula belajar mengeja (mengabungkan dua suku kata). Cuma kadang-kadang tersasul BO LA = susu. Takpe my little princess. Practise make perfect.

Insyaallah kalau Bellah rajin tahun depan bolehlah Bellah bacakan buku untuk abah ya.


No comments: