Oct 22, 2012

The Red Warrior 2012 - Gomo Kelate Gomo

 
 
Dalam sibuk menyiapkan "final touch" untuk majlis konvo tahun ni aku masih sempat mengikuti perkembangan bolasepak akhir Piala Malaysia di antara Kelantan vs ATM. Walaupun aku bukan peminat bolasepak fanatik tetapi aku mengikuti perkembangan pasukan The Red Warrior dari pasukan yang tidak ada apa-apa kepada pasukan yang digeruni di Malayia. Syabas kepada Tan Sri Anuar Musa & KAFA di atas pengurusan yang begitu sistematik, teratur dan berjaya membentuk satu pasukan yang terbaik di Malaysia sekarang ini.
 
 
 
Kelantan menjadi pasukan paling unggul di Malaysia tahun ini apabila sapu bersih tiga piala paling berprestij di Malaysia iaitu Piala FA, Liga Super dan yang terbaru ialah Piala Malaysia.. Lebih membanggakan, Kelantan cemerlang juga dalam Piala AFC apabila berjaya sehingga ke peringkat suku akhir walaupun pengalaman pertama kali bertanding. Tidak cukup dengan itu, Kelantan juga berjaya mengekalkan rekod bersih tanpa kalah sepanjang musim di stadium keramat, Stadium Sultan Muhammad Ke-4. Satu rekod yang bukan mudah untuk dilakukan. Tidak mengambil kira lagi ranking Kelantan dalam kelab bolasepak dunia yang terus mendaki anak tangga sehingga kini berada di ranking 142 terbaik dunia.
 
 
 
Bolasepak satu-satunya medium yang dapat menyatukan semua tanpa mengira fahaman politik di Kelantan yang terkenal dengan negeri "Bulan".  Ini dapat dilihat disetiap perlawanan yang melibatkan pasukan TRW. Lautan merah sentiasa memenuhi stadium di setiap perlawanan sama ada home atau away. Kemeriahan lautan merah ini memang terkenal kerana jarang pasukan-pasukan lain yang mempunyai penyokong-penyong yang begitu fanatik seperti penyong TRW ini.
 
 
Semoga Kelantan berjaya terus mengekalkan kecemerlangan untuk musim-musim akan datang. Tahniah Kelantan untuk tahun paling cemerlang ini.
 
 

No comments: