Nov 1, 2008

Matayi


Petang ni aku dok relax je kat rumah. Tetiba je aku teringat kembali 2 tahun dulu, di hujung minggu macam nilah adik lelaki kesayanganku akan datang untuk lepak, basuh baju dan menghabiskan segala macam makanan yang ada dalam peti ais. Matayi (nama manja adik) terlebih dahulu menjejakkan kaki ke Sri Iskandar bila dia mendaftar sebagai pelajar baru di UiTM di sini. Aku dan arwah abangkulah yang menghantar dia untuk mendaftar. Pada masa tuh tak sangka pulak aku pun akan turut menetap di sini.


Rindu betul dengan gelak ketawa dia. Kalau di tengok luaran mesti orang beranggapan yang Matayi seorang yang pendiam tapi bila bersama keluarga dia merupakan seorang yang happy go lucky dan manja.


Sebelum datang kerumahku selalunya dia akan call dulu berserta pesanan biasa, "abang jangan lupa penuhkan peti ais ya. Dia seorang yang ringan tulang kalau di suruh kena ngan masanya. kalau tak dia akan buat dekkk je dengan muka selamba.

Abe betul-betul rindukan saat-saat dulu. Sekarang gambar dan kenangan yang kekal abadi akan menjadi peneman bila rindu kat Matayi.

Al Fatihah buat adik ku yang ku sayangi Mohd Zamakhsyari....




4 comments:

eqbalzack said...

sedih entry ni...

Tinta dari Lembah Kinta said...

Kekadang terasa macam diaorang masih ada lagi. Susah nak lupa walaupun dah 2 tahun kesemua arwah meninggal :(

Asmadi said...

al fatihah buat adik abg zam ..itu yang mampu berikan pada arwah ..

kuatkan semangat abg ...dugaan dan tanda sayang pada dia .

Tinta dari Lembah Kinta said...

tq pokcik