Jan 15, 2010

Sesak Nafas Di Tahun Baru

Hari ni baru hari ke 15 kita masuk ke tahun baru 2010. Tapi aku dah terasa sesak nafas. Kenapa yea? Adakah aku ni :
                                                  
                           tak pandai manage kerja aku betul-betul?


                            kantoi dalam time management yang selama ni
                            aku dapat kawal?


                            penyakit procrastination masih berbaki?

                            penyakit malas yang menebal?


                            tekanan dan bebanan kerja yang semakin
                            bertambah?


Hanya aku yang dapat menentukan yang mana satu yang betul dan mana yang salah. Kena muhasabah diri sendiri, melihat apa yang tidak betulnya dalam kehidupan seharian aku akhir-akhir ini. Prestasi kerja kena sentiasa berada dalam keadaan "tip top". Kerana melalui kerja inilah aku menyara keluarga aku. Walau apa pun aku kena pandai peruntukkan masa berkualiti dengan keluarga. Kerja-kerja jugak tapi jangan sekali-kali abaikan keluarga. Kedua-duanya kena seimbang.

Ada betul jugak, dulu masa kecil walau sesibuk mana pun arwah ayah aku, dia still ada masa untuk bermain dengan anak-anak. Hujung minggulah (di Kelantan cuti pada hariJumaat dan Sabtu) yang paling di tunggu. Salah satu sebabnya sebab tak sekolah dan satu lagi sebab masa nilah arwah ayah akan kerahkan anak-anaknya untuk berkebun ke basuh kereta ke atau apa-apa saja aktiviti yang kami lakukan bersama-sama. Dulu satu ketika aku mempunyai ramai abang dan adik. Bukan macam sekarang ermmmm.

Anyhow aku kena ambil arwah ayah aku sebagai model untuk jadi seorang ayah yang terbaik. Arwah ayah seorang yang garang, tegas, pendiam dan pada masa yang sama seorang yang kelakar dan peramah.
                          

2 comments:

zahianz said...

Sifat tegas,garang, kelakar ada pd diri i.ehhehe. Miss that time so much. :).Klaka gamba yan.ehehe. Tp ttp cute..kan3?

Tinta dari Lembah Kinta said...

kena bagitahu kat Ain dan Salmi suruh komen pic Yan tuh