Sep 5, 2008

Bojeng

Petang semalam balik dari opis sempat lagi aku singgah ke kedai gunting untuk bojeng (istilah orang Kelantan untuk gunting rambut). Kira ni kedai tetap aku untuk gunting rambutlah. Dengan RM6 bukan setakat gunting rambut je plus urut kepala sekali. Fuhh rasa ringan kepala sikit lepas diurut.

Selepas tuh aku menjalankan aktiviti tetap aku di bulan Posa; Ronda2 di bazaar Ramadhan. Lepas 2 pusingan aku pilih nasi goreng ayam berempah, air kelapa, Tepung Pelita (orang 2 sini panggil tepung talam / lomas). Beli sekali sup campur untuk buat lauk bersahur.

Tepung Pelita

Ermmm boleh tahan gak selera aku ari nih

Kuih Tahi Itik @ Hati Kusuma

Rindu betul nak makan kuih2 tradisional Kelantan seperti Buah Tanjung, Lompat Tikam, Akok, Nekbat, Puteri Mandi, Jala Mas, Tahi itik, Butir Nangka……..


Jala Mas

Buah Tanjung

Butir Nangka

Tak dapat makan kuih-kuih Kelantan dapat tengok gambar pun kira oklah huhuhuhuhu

No comments: