Mar 28, 2009

Bila isteri sibuk

Kalau selalunya aku jer yang sibuk memanjang tapi kali ni pada hari ni hari sabtu giliran isteri ku pulak sibuk bermesyuarat. Isk isk isk...


Kali ni situasi berlainan kalau selalunya aku yang baby sit tapi bila ada bibik nih aku pulak kena kluar rumah sementara menunggu isteri ku habis meeting. bukannya apa tapi nak mengelakkan perkara yang tak diingini berlaku. Nauzubillahimin zalik.
Jadi aku cuba penuhkan aktiviti aku dari pukul 8 pagi sehinggalah pukul 12.30 tengahari. Selepas menghantar isteri ke sekolah aku memandu terus ke bandar Kuala Kangsar kira-kira 20 minit dari Tasik Raban. Perkara pertama cari sarapan pagi. Selepas pusing-pusing cari tempat best aku ambil keputusan untuk singgah di warung berdekatan dengan bus station dan juga pasar besar Kuala Kangsar. Menu aku simple; Roti Telur dan teh tarik. Boleh tahan jugak Roti Telur mamak nih, lain kali boleh datang lagi nih. Aku enjoy sarapan pagi aku sambil membaca The Star.





Selepas makan kemana pulak nak pergi nih ya. banyak kedai masih tutup lagi. Ermmmm aku memandu terus ke Bukit Chandan dan singgah sekejap di Galeri Sultan Azlan Syah. Habiskan masa kat sini lebih kurang sejam kemudian terus memandu balik ke Tasik Raban. Aku memandu 50-60km/j taknak cepat sampai.


Selepas ambil isteri aku balik rehat sekejap kat rumah sebelum meneruskan rancangan kami ke Jusco Ipoh dan balik ke Sri Iskandar. Inilah aktiviti aku untuk hari nih. Memandu tanpa tahu kemana nak dituju

No comments: